UNELE SECRETE SUNT MULT PREA MARI – recenzie DVD PETE ȘI DRAGONUL

petesdragon_dvd_600x600

TITLU ORIGINAL: Pete și dragonul

REGIZOR: David Lowery

DISTRIBUȚIE: Bryce Dallas Howard, Oakes Fegley, Wes Bentley, Karl Urban, Oona Laurence, Robert Redford

STUDIO: Disney

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: Provideo

DESCRIERE: Pete este un băiețel misterios în vârstă de 10 ani care susține că nu are nici familie și nici casă. Mai mult decât atât, puștiul afirmă că trăiește în pădure alături de un dragon verde uriaș pe nume Eliott. Grace, o tânără care lucrează ca ranger în acea pădure și micuța Natalie vor trebui să afle dacă băiatul spune adevărul despre dragonul magic…

RECENZIE:

Dacă m-ați fi întrebat anul trecut ce film Disney din 2016 are cel mai mare potențial de a deveni un clasic peste ani și ani, cu siguranță că răspunsul meu ar fi fost Zootopia, atât de mult mi-a plăcut animația câștigătoare a premiului Oscar. Nici prin gând nu mi-ar fi trecut că reinterpretarea Pete’s Dragon, „hibridul” animație/live action din 1977 va fi atât de bun, mai ales că același studio a dat-o-n bară cu doar câteva săptămâni mai înainte, prin rușinosul și, în opinia mea, plictisitorul BFG. Nu știam la ce să mă aștept de la Pete’s Dragon pentru că, rușine să-mi fie, nu am văzut pelicula originală, dar, din câte am înțeles, tot ce are aceasta în comun cun filmul de vara trecută este titul.

Pete's-Dragon-2016-LB3-2-1

Pete, un băiețel inocent de 5 ani, scapă cu bine dintr-un accident de mașină care îl lasă orfan, singur singurel în inima împădurită a Americii de Nord. Dezorientat, micul Pete se afundă tot mai adânc în codrul sălbatic și, într-un moment de cumpănă, este salvat de o ființă desprinsă parcă din poveștile cu prinți și prințese, un dragon adorabil a cărui magie este readusă la viață de simpla prezență a băiatului. Anii trec, iar Pete și dragonul Elliot devin tot mai apropiați, jucându-se zi de zi sub soarele arzător și înfruntând orice animal le iese în cale. Viața celor doi pare perfectă, până când, într-o zi, Pete e despărțit de Elliot și ajunge din nou printre oameni.

reel_1ab_grd057.0016321

Un film care, în ciuda bugetului de blockbuster și a efectelor speciale absolut uimitoare, lasă senzația unui proiect de suflet, micuț și înduioșător, o elegantă celebrare a filmelor vechi care se difuzau seara pe TCM acum mulți, mulți ani. Am fost surprins de cât de… intim a părut Pete și dragonul, de parcă în spatele lui nu s-ar fi aflat o echipă colosală, în frunte cu șefii mega-imperiului Disney care au supervizat proiectul pas cu pas, ci doar o mână de oameni extrem de pasionați de acest proiect, deciși să ne prezinte cel mai bun produs din câte există. Pete și dragonul se îndepărtează enorm de șabloanele tipice basmelor care au perindat marele ecran în ultimii ani, servindu-ne o poveste profund umană, al cărei „miez” este o inimă vie, plină de tot felul de sentimente, unul mai puternic decât celălalt. A fost un risc pe care mă bucur enorm că studioul s-a decis să și-l asume pentru că, deși abia dacă a ieșit pe zero dpdv al încasărilor, Pete și dragonul e un triumf din toate punctele de vedere: vizual nu ai ce să-i reproșezi; acțiunea alternează între momente dinamice și clipe încărcate de emoție; personajele sunt perfect conturate, iar actorii fac o treabă a naibii de bună aducându-le la viață.

petes-dragon-trailer-drawing

Probabil că majoritatea vă veți întreba ce părere am avut despre dragonul din titlu, având în vedere că m-am repetat de nenumărate ori și continui să spun că am o slăbiciune pentru aceste ființe mitologice. Elliot a fost pur și simplu adorabil, un cățeluș de dimensiuni colosale pe care îmi doream să-l pot strânge în brațe și mângâia. Alături de Toothless, feblețea mea, Elliot e cel mai expresiv și ingenios gândit dragon dintre toți cei pe care i-am vâzut în ultimii ani pe micile și marile ecrane; mi-a plăcut la nebunie cât de unic și credibil a fost design-ul lui și cum câteva detalii precum uriașii ochi chihlimbarii, personalitatea copilăroasă și blana verde ca acele de pin l-au făcut să iasă în evidență.

Pete-ve-Ejderhasi-indir

Despre actori nu am decât cuvinte de laudă, începând cu micuții Oakes Fegley și Oona Laurence, care aproape că au suportat întreaga greutate a filmului pe umerii lor și s-au descurcat de minune, fiind ireal de charismatici, și terminând cu veteranii Robert Redford, Bryce Dallas Howard, Wes Bentley și Karl Urban, care au reușit să impresioneze chiar și atunci când nu apăreau pe ecran mai mult de câteva secunde.

Pete's-Dragon-2016-27

În opinia mea, Pete și dragonul este cel mai bun basm modern, live action, pe care Disney l-a scos până acum, având tot ce-i trebuie pentru a deveni filmul preferat al unei întregi generații. Departe de a fi doar o altă încercare de a mulge vaca numită „nostalgie” de câteva sute de milioane de dolari (*cough*Beauty and the Beast*cough*), Pete și dragonul reușește să se înalțe deasupra tuturor printr-o simplă, dar de impact, poveste despre prietenie, familie și curaj, cu puțin ajutor din partea minunatului Elliot și a interpretărilor naturale, fără de cusur ale actorilor.

flex_petesdragon2016_header_848f56ed

Pete și dragonul este disponibil în format DVD, distribuit de ProVideo.

RATING

Lasă un răspuns

