BEST OF 2016

2000px-rbd_-_best_of_rbd-svg

La mulți ani!!! Vă doresc un an nou cât mai îmbelșugat, plin de momente fericite, cărți și filme 😀 2016 a fost un an… să-i zicem interesant, pe care nu puțină lume abia ațtepta să-l vadă ajuns la ultima suflare. Inevitabilul s-a produs, 2017 și-a intrat în drepturi și m-am gândit că ar fi interesant să-mi dau cu părerea despre cele mai bune cărți, filme și seriale descoperite de mine anul trecut. Lista care urmează e 100% opinia mea personală și vă aștept propriile topuri în comentarii 😀

CĂRȚI

Mențiuni speciale

mentiuni-speciale-carti

#10. Poate într-o altă viață, de Taylor Jenkins Reid

poate_intr-o_alta_viata

Nici eu nu m-am așteptat să-mi placă atât de mult cartea asta, dar uite că s-a întâmplat. O alegere banală de-a protagonistei se bifurcă în două povești cu totul și cu totul diferite, suprinzătoare și pline de umor, dramă și iubire. O recomand alături de o cană de ceai și o pătură călduroasă.

#9. Ready Player One, de Ernest Cline

ernest-cline-ready-player-one-4

Nu cred că are rost să explic de ce am adorat romanul lui Cline. I’m proud to be a geek!

#8. Furia roșie, de Pierce Brown

furia-rosie

Un SF young adult care se remarcă prin brutalitate, acțiunea alertă care pur și simplu nu te lasă să respiri și personajul principal incredibil de complex. Sper din tot sufletul că și următoarele două volume ale trilogiei vor continua în același ton, pentru că e unul al naibii de bun.

#7. Marile minciuni nevinovate, de Lianne Moriarty

marile-minciuni-nevinovate

Un thriller atipic, ale cărui personaje principale sunt niște mame dintr-o suburbie cât se poate de liniștită. Viețile lor, relațiile pe care le au cu soții, copiii, vecinii și ceilalți părinți de la grădinița din Pirriwee sunt redate exemplar, iar misterul din jurul evenimentului produs în seara concursului de trivia e genial gândit, astfel încât nicio clipă nu poți bănui ce s-a întâmplat cu adevărat, cine e victima și cine făptașul.

#6. Banda celor 6 ciori, de Leigh Bardugo

banda-celor-sase-ciori

Am adorat trilogia Grisha, dar Banda celor 6 ciori mi s-a părut mai bună decât celelalte cărți din același univers la un loc. Deși nu sunt un fan al perspectivelor multiple (abia suport cărțile unde povestea e spusă prin ochii a două personaje, iar aici e vorba de 6!), Leigh Bardugo a știut cum să dozeze perfect acțiunea cu momentele definitorii din trecutul fiecărui nelegiuit din echipa lui Kaz, dând naștere unei povești epice despre un jaf cât toate zilele.

#5. Altfel… și totuși Alice, de Lisa Genova

altfel-si-totusi-alice

Emoționantă, puternică, dură. Altfel… și totuși Alice m-a impresionat până la lacrimi și cred cu tărie că e o carte pe care toată lumea ar trebui să o citească. Nu vă va lăsa indiferenți!

#4. Carieră malefică, de Robert Galbraith

cariera-malefica

Al treilea volum din seria Cormoran Strike a plusat acolo unde nu mă așteptam: dacă în primele două romane am avut parte de niște cazuri interesante, care te acaparau pur și simplu și-ți răscoleau fiecare nerv, de această dată relația dintre Strike și Robin și trecuturile fiecăruia au fost pe primul loc, aruncând o umbră de neînlăturat peste un mister destul de plictisitor. Iar ultimele cuvinte… De ce nu am volumul 4?

#3. Prințesa mecanica, de Cassandra Clare

printesa-mecanica

Uimitor. Acesta e cuvântul potrivit pentru a descrie concluzia trilogiei Dispozitive infernale. Îmi doresc să-mi pot șterge cartea din minte doar pentru a o reciti și a retrăi acea furtună de sentimente care mai de care mai puternice din nou și din nou și din nou, ca prima dată. Fără îndoială cea mai bună care a Cassandrei Clare.

#2. Fata cu toate darurile, de M.R. Carrey

fata-cu-toate-darurile

O viziune proaspătă asupra poveștilor cu zombi, Fata cu toate darurile excelează acolo unde nu te-ai aștepta, și anume la capitolul emoție. O să râdeți, o să plângeți, o să vă doriți să o îmbrățișați pe Melanie și să-i spuneți că totul va fi bine.

#1. Născută din fum și os, de Laini Taylor

Coperta Nascuta din FUM si OS.cdr

Am citit trilogia cap-coadă, însă primul volum a rămas preferatul meu. Oricât m-aș chinui, nu pot să-i găsesc un defect: scriitura e impecabilă, traducerea melodioasă, personajele perfecte și acțiunea imprevizibilă și impresionantă. Dacă nu ați citit-o până acum faceți-vă un favor și intrați în prima librărie și cumpărați-o. Va fi dragoste la prima citire.

FILME

Mențiuni speciale

mentiuni-speciale-filme.jpg

#10. Now You See Me 2Jaful perfect 2

now-you-see-me-2-jaful-perfect-2-poster

Știu că multă lume îl consideră mai slab decât prima parte, dar mie mi-a plăcut puțin mai mult. Cavalerii au fost mai uniți, trucurile – deși mai puține – mai impresionante, iar actorii și-au intrat mai bine în roluri.

#9. The Legend of Tarzan Legenda lui Tarzan

the-legend-of-tarzan-465499l-imagine

Un alt film care mi-a plăcut la nebunie, deși a fost întâmpinat cu reacții destul de rezervate atât de critici, cât și de public. Am adorat tonul serios și dark al poveștii, iar Alexander Skarsgård a fost perfect în rolul „stăpânului maimuțelor”. Țin pumnii pentru un sequel!

#8. The Conjuring 2Trăind printre demoni 2

afis-conjuring-2-final

Prima surpriză (pentru mine, cel puțin) de pe listă, The Conjuring 2 a fost tot ce mi-am dorit să fie primul și atât de lăudatul film, ba chiar mai mult: plin de suspans, cu suficiente momente de-a dreptul terifiante cât să mulțumească până și cel mai mofturos fan al filmelor de groază. Nici nu mai știu câte zile a trebuit să aprind toate luminile din casă după ce nenorocita aia de călugăriță mi-a făcut inima să-mi bată de zeci de ori mai repede decât în mod normal. Cel mai bun horror din ultimii ani, părerea mea.

#7. Fantastic Beasts and Where to Find ThemAnimale fantastice și unde le poți găsi

fantastic-beasts-and-where-to-find-them-404041l-1600x1200-n-2a5c1dda

Am fost cel mai sceptic dintre sceptici în legătură cu acest film. Ador universul creat de Rowling, am văzut cele 8 pelicule HP de nenumărate ori și am citit cărțile de 3 sau 4, dar totul la Fantastic Beasts îmi striga „cashgrab!”. Apoi am văzut filmul și mi-am înghițit cuvintele, pentru că a fost mi-nu-nat! Persoanjele, decorurile, vrăjile, povestea, monștrii din geanta lui Newt… toate au fost perfecte, magia lumii vrăjitorilor fiind păstrată cu sfințenie. Ah, să nu uit: vreau un niffler acum!

#6. ArrivalPrimul contact

arrival-155348l-1600x1200-n-c1a09302

Încă de cum am văzut primul trailer al filmului am știut că o să-l ador, și nu m-am înșelat. Arrival e genul de peliculă la care trebuie să mergi înarmat cu răbdare, fiind o poveste neconvențională despre o invazie extraterestră cu destul de multe momente mind fuck, dar aceasta îți va fi răsplătită din plin la sfârșit. Cred că a fost singurul film din 2016 care m-a lăsat fără cuvinte.

#5. ZootopiaZootroplois

zootopia-997250l

Ador animațiile și am fost încântat să descopăr această nestemată a studiourilor Disney. Animația e superbă, atenția la detaliu la fel, lumea în care-și fac veacul personajele e ingenioasă și extrem de bine realizată, iar povestea despre un iepure mereu luat peste picior care nu se dă în lături de la nimic pentru a-și realiza visele și un vulpoi șiret, privit cu suspiciune de restul comunității, care fac echipă pentru a rezolva un caz va rezona atât cu cei mici, cât și cu cei mari.

#4. Doctor Strange

doctor-strange-179602l-1600x1200-n-1ee964b7

Cel mai bun film Marvel al anului, Doctor Strange a deviat puțin de tot de la fomula studioului și ne-a oferit un spectacol vizual nemaivăzut, un festin de zile mari în 3D. Distribuție de 5 stele, efecte speciale de vis, o poveste interesantă și captivantă, comedie bine dozată și un final care dă peste nas multor filme cu supereroi din ultimii ani. Abia aștept să-l revăd și sunt tare nerăbdător să descopăr cum se va integra Strange în echipa Răzbunătorilor.

#3. Midnight Special Puteri misterioase

midnight-special-poster

O altă surpriză cât de poate de plăcută, Midnight Special a fost perfect din toate punctele de vedere: începând cu povestea care intrigă, persoanjele de care te atașezi numaidecât, interpretările emoționante ale actorilor, cadrele spectaculoase și efectele speciale utilizate cu atenție.

#2. The Nice Guys Super băieți

the-nice-guys-396692l

Cea mai bună comedie a deceniului. Atât am avut de spus.

#1. Batman v Superman: Dawn of Justice Batman v Superman: Zorii dreptății

bvs-ro

O alegere controversată, știu, având în vedere părerile împărțite vizavi de film. BvS a fost evenimentul pe care-l așteptam cel mai mult în 2016 și nu m-a dezamăgit, l-am văzut de 2 ori la cinema și de încă 7 acasă. Are câteva probleme, ce-i drept, dar ediția de 3 ore lansată pe Blu-Ray le rezolvă în mare parte. Ce mi-a plăcut atât de mult? Tonul serios și extrem de întunecat, faptul că fiecare acțiune a eroilor are consecințe (uneori majore), dialogul (vă provoc să-mi găsiți alt blockbuster din 2016 care să aibă dialog la fel de bun), amestecul extrem de inspirat de genuri (thriller politic, horror, acțiune), toate substraturile religioase și filozofice, Batfleck, Wonder Gal, Jesse Eisenberg (da, ador această versiune a lui Lex Luthor), faptul că la fiecare vizionare decopăr câte ceva nou… Și o să mă opresc aici 😀

SERIALE

Nu am început decât două seriale noi anul acesta, Orphan Black și Scrubs, dar au ajuns rapid printre preferatele mele. Give them a try!

Lasă un răspuns

