O NOUĂ AMENINȚARE NE AȘTEAPTĂ – recenzie DVD LEGENDA LUI TARZAN

legenda-lui-tarzan

TITLU ORIGINAL: The Legend of Tarzan

REGIZOR: David Yates

DISTRIBUȚIE: Alexander Skarsgård, Samuel L. Jackson, Margot Robbie, Djimon Hounsou, Jim Broadbent, Christoph Waltz

STUDIO: Warner Bros.

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: ProVideo

DESCRIERE: Au trecut ani și ani de când cel cunoscut drept Tarzan (Alexander Skarsgård) a lăsat în urmă jungla din Africa pentru o viață rafinată alături de soția sa, Jane (Robbie). De această dată, a fost invitat din nou în Congo, pentru a servi ca emisar al Parlamentului, deloc conștient de faptul că este doar un pion într-un plan complex, determinat de lăcomie și răzbunare și pus în mișcare de căpitanul Leon (Waltz). Însă căpitanul și acoliții lui nu au habar de ceea ce sunt pe cale să dezănțuie.

RECENZIE:

Atunci când am auzit prima oară că Warner Bros. plănuiesc să-l readucă pe marile ecrane pe extrem de cunoscutul Tarzan, nu am fost prea încântat de idee. Apoi am auzit că în rolul eroului titular a fost distribuit Alexander Skarsgård, pe care l-am cunoscut în True Blood – serial după care încă plâng atunci când nu mă vede nimeni – unde l-a interpretat pe înfiorătorul, uneori șarmantul, și sângerosul Eric Northman, și că de regie se va ocupa David Yates, „responsabil” de ultimele 4 părți din franciza Harry Potter și de proaspătul și mai mult decât încântătorul Fantastic Beasts and Where to Find Them, iar interesul meu a fost stârnit puțin. Trailerele mi-au făcut cu ochiul, am vrut să văd filmul pe marele ecran, dar nu s-a putut din cauza perioadei nepotrivite în care a fost lansat (mii de blesteme, licență afurisită!) și abia acum, la câteva luni bune de când a fost lansat am apucat și eu să îl văd. Iar așteptarea a meritat!

legend-tarzan-movie-2016-clips

Cândva cunoscut drept Tarzan, stăpân peste sălbăticia africană, John Clayton al III-lea și-a revendicat titlul de lord englez și toate atribuțiile, dar și datoriile care vin la pachet cu acesta. Trăiește într-un conac somptuos alături de soția sa, Jane, înconjurat de servitori mereu pregătiți să-i facă pe plac. Ceva, însă, e nelalocul lui, iar viața de nobil nu i se potrivește chiar atât de bine pe cât încearcă el să lase să se înțeleagă. Atunci când regele Leopold al Belgiei îi trimite lui John/Tarzan o invitație de a se întoarce pe meleagurile unde a crescut, pe de-o parte intrigat de acuzațiile pe care un renumit doctor american i le aduce acestuia legat de presupuse afaceri ce au legătură cu traficul de carne vie și cedând la insistențele lui Jane de a revizita sălbăticia Africii, eroul nostru se îmbarcă într-o călătorie de proporții monumentale a redescoperirii sinelui cândva pierdut.

the_legend_of_tarzan_tarzan_movie_film_hollywood_adventure_hd_trailer_teaser_photo_1st_july_2016_video_london_jungle_david_yates_alexander_skarsgard_movie_stills_photos_images_4

Încă de la primul cadru, filmul impresionează prin frumusețea sa și prin atenția desăvârșită la detaliu. Mi-a plăcut tare mult ce a făcut David Yates cu ultimele părți din HP, în special cu finalul în două părți, și nici de această dată nu se dezminte. Africa nu cred că a arătat nicicând mai spectaculos, cadrele lungi și bogate redând perfect firea neîmblânzită, uneori seducător de înșelătoare a acestui bătrân și sălbatic continent. Pe lângă imaginile pur și simplu superbe, care explodează de culoare și viață, atmosfera este întreținută și de coloana sonoră în care acorduri occidentale, grave și serioase, sunt amestecate cu ritmuri africane pline de savoare și veselie. Singura mea nemulțumire legată de film e legată de efectele speciale, la care cred cu tărie că s-ar mai fi putut lucra puțin. Nu spun că nu arată binișor, doar că au existat câteva *mai multe* momente în care animalele create pe calculator, dar și unele decoruri, parcă urlau „CGI!” și m-au scos puțin din atmosfera filmului – în special scena cu cele 3 leoaice, care ar fi putut fi cu atât mai emoționantă dacă felinele nu ar fi arătat de parcă ar fi ieșit dintr-un joc PlayStation de acum 10 ani :/

tarzan-and-lion

Povestea filmului e intrigantă, diferită față de orice mi-aș fi putut închipui înainte să apăs butonul play. O parte origin story povestită prin intermediul unor flashback-uri atent plasate de-a lungul poveștii principale, o parte sequel surprinzător de matur datorită temelor și subiectelor abordate (rasism, opresiune, om vs. natură, braconaj, etc.), Legenda lui Tarzan e una dintre cele mai interesante reinterpretări moderne a unei povești clasice din câte am văzut ori citit. E un film lent, ce-i drept, cu destul de puțină acțiune – mai ales după standardele unu blockbuster de vară –, dar e perfect pentru genul de poveste matură, ușor dark pentru care s-a optat.

the-legend-of-tarzan-teaser-2

Despre actori am lucruri bune și mai puțin bune de spus. Mi-a plăcut la nebunie de Alexander Skarsgård, și-a intrat foarte bine în rol și a reușit să-l facă pe acest Tarzan mult mai ancorat în realitate, cu multe calități și defecte și zbucium interior, față de imaginea aproape perfectă a eroului cu care am fost obișnuiți. Din punctul meu de vedere, Skarsgård a fost alegerea perfectă pentru rol și sunt foarte curios cum ar putea dezvolta personajul în continuare. Margot Robbie a avut o vară excelentă, interpretând-o ireproșabil pe diabolica Harley Quinn în Suicide Squad, personaj care a luat *și mai* cu asalt cultura pop după lansarea filmului, în august. În Legenda lui Tarzan, din păcate, nu mi-a plăcut chiar atât de mult. Și nu e vorba că Jane ar fi fost un personaj prost scris; dimpotrivă, mi s-a părut chiar foarte bine gândit și un exemplu de women empowerment atât de necesar în această perioadă. Totuși, Robbie nu și-a flexat prea mult mușchii actoricești și a părut lipsită de viață în majoritatea scenelor, unde mai pui că accentul ei american era mai enervant decât urletele furioase ale gorilelor. Samuel L. Jackson, pe care am avut neplăcuta ocazie de a-l vedea în oribilul Miss Peregrine ceva mai devreme, a fost mai mult decât convingător în rolul doctorului George Washington, unul dintre puținele personaje din film care a existat și în realitate. M-a făcut să îmi pese de doctorul cu limbă ascuțită, să râd alături de el și să mă tem pentru soarta sa. Ultimul despre care vreau să vorbesc este Christoph Waltz, care în ultimii ani pare să fi ajuns primul nume la care Hollywood-ul se gândește atunci când are nevoie de un răufăcător. Și asta se vede în interpretarea sa, care denotă cea mai cruntă plictiseală.

the-legend-of-tarzan-fr-670

Deși nu ar fi stricat câteva scene de acțiune în plus, Legenda lui Tarzan m-a surprins în cel mai plăcut mod cu putință și, la sfârșit, m-am holbat la genericul de final cu o dorință arzătoare de a vedea o continuare a acestei îndrăznețe și promițătoare reinterpretări a celebrului Tarzan. Departe de a fi o simplă transpunere în live action a cunoscutei animații Disney (nu că ar fi fost posibil așa ceva, doar vorbim de studiouri rivale) ori o adaptare a romanelor lui Edgar Rice Burroughs, Legenda lui Tarzan amestecă elemente de ficțiune cu evenimente și personaje reale pentru a da naștere unei pelicule pe care aș revedea-o oricând cu plăcere.

tarzan_780x430

Legenda lui Tarzan este disponibil în format Blu-Ray, Blu-Ray 3D Steelbook și DVD, distribuit de ProVideo.

RATING

3 gânduri despre „O NOUĂ AMENINȚARE NE AȘTEAPTĂ – recenzie DVD LEGENDA LUI TARZAN

Lasă un răspuns

