RĂZBUNĂTOR VS. RĂZBUNĂTOR – recenzie DVD CAPTAIN AMERICA: RĂZBOI CIVIL

captainamerica_civilwar_dvd

TITLU ORIGINAL: Captain America: Civil War

REGIZORI: Joe și Anthony Russo

DISTRIBUȚIE: Robert Downey Jr., Chris Evans, Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Jeremy Renner, Paul Bettany, Paul Rudd, Emily VanCamp, Martin Freeman, Don Cheadle, Elizabeth Olsen, Daniel Brühl, William Hurt, Anthony Mackie, Frank Grillo, Tom Holland, Chadwick Boseman, Marisa Tomei

STUDIO: Marvel

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: ProVideo

DESCRIERE: Prăpădul stârnit de Ultron pe Terra face guvernele lumii să se întrebe dacă există  vreo șansă să îi țină în frâu pe supereroi. O lege mondială îi obligă pe aceștia să se deconspire autorităților. Dacă Tony Stark susține legea, Căpitanul America crede că aceasta limitează libertățile individuale. Alți supereroi se aliază pozițiilor celor doi Răzbunători, iar curând se va ajunge la un război civil al supereroilor. Cine va învinge și cu ce preț?

De câțiva ani, când spui blockbuster de vară spui, involuntar, și film Marvel. Dacă țin bine minte, studiourile Marvel și-au rezervat primul weekend din mai pentru următorii 5 ani, deschizând oficial sezonul filmelor de vară. Anul acesta onoarea i-a revenit celui de-al treilea film Captain America, mult așteptatul Război Civil – sau Civil War, așa cum o să-i spun în continuare (supranumit de cârcotași Avengers 2.5), care a dominat conversațiile online și boxoffice-ul mondial câteva săptămâni bune. Am văzut și eu filmul în ziua lansării și, mulțumită experienței nu tocmai plăcute de la cinema, nu am fost pe deplin încântat de el. Acum, că am avut oportunitatea să-l vizionez în confortul casei mele, cu o felie de pizza alături, pot spune că mi-am schimbat puțin părerea; filmul are în continuare unele mici probleme, dar e atât de entertaining și lupta de la final e atât de viscerală încât își merită locul printre cele mai bune filme Marvel.

captain-america-civil-war-art

După un accident din Lagos, în urma căruia mai mulți civili au fost omorâți, Răzbunătorii devin prioritatea numărul unu a celor de la ONU. Un tratat este pe care să fie aprobat de țările membre, prin care acțiunile Răzbunătorilor vor fi limitate strict la evenimentele despre care se consideră că ar fi imposibil de soluționat fără intervenția lor. Steve Rogers, aka Căpitanul America nu este de acord cu semnarea lui, însă Tony Stark, mâncat de remușcări pentru evenimentele din Age of Ultron, este convins că tratatul e cea mai bună idee pentru evitarea unor posibile viitoare catastrofe. Atunci când adunarea ONU de la Viena este compromisă din cauza unei explozii, iar principalul suspect este nimeni altul decât prietenul din copilărie al lui Steve, Bucky Barnes, Cap și Falcon își riscă libertatea pentru a încerca să dovedească nevinovăția Războinicului Iernii. Totul culminează cu o bătălie de zile mari între cele două tabere de Răzbunători.

captain-america-civil-war-2016-002-superheroes-assemble-on-airport-tarmac-ORIGINAL

Una dintre principalele nemulțumiri legate de fimlele Marvel de până acum a fost că niciodată nu s-a discutat despre evenimentele mai puțin fericite care au venit la pachet cu invazia extraterestră din Răzbunătorii sau planul diabolic al lui Ultron, respectiv morțile cauzate de acestea. Totul a fost numai curcubeie și unicorni până la Civil War, când întreaga noastră atenție este îndreptată tocmai către acele momente. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost cât de real au prezentat totul, folosindu-se de filmările unor amatori din timpul evenimentelor menționate mai devreme; probabil momentul cu cel mai puternic impact emoțional a fost acela când Hulk, în febra bătăliei de la New York, a dărâmat fără să vrea fațada unei clădiri pe un cetățean oarecare. De fiecare dată când văd acea secvență mi se face pielea de găină și îi aplaud pe scenariști pentru această găselniță ingenioasă de a readuce în discuție evenimente pe care le știm mult prea bine văzute prin alți ochi.

be9d568a-4eea-4ac3-a464-22bdf74be76d-_-_-SRiD1ZnvSUToZNLVpBKJ7CH3mgcaIDL3MYqX979SY3Ly4ToTAu3KxrU1y0AcPM5fdUfJnMpATQg9YmNbd9JUrQ..

Pe lângă acțiunea uimitoare (iar Civil War ridică ștacheta foarte mult în această privință, aducând pe marele/micul ecran unele dintre cele mai bune secvențe de acest gen din câte mi-a fost dat să văd: urmărirea din București și bătălia finală dintre Cap, Bucky și Tony) și efectele speciale de ultimă generație, filmul strălucește prin prisma personajelor și a interpretărilor fantastice din partea actorilor. A fost o reală bucurie să văd echipa atât de bine sudată în Age of Ultron, iar acum mi s-a frânt inima să-i văd certându-se din cauza unor diferențe de opinie. Conflictul dintre cele două tabere pornește de la ideologiile complet diferite ale lui Tony și Steve, lucru care mi-a plăcut la nebunie, numai că spre sfârșitul filmului devine mai mult un joc de-a „unde-i Bucky?/prinde-l pe Bucky” (după cum am notat și în cealaltă recenzie a filmului, din mai). Și aici intervine una dintre cele două mari probleme ale mele cu filmul: oricât de mult ar încerca să pară mai dark decât restul filmelor din serie, nici de această dată nu există mize adevărate. Bătălia din aeroportul german, oricât de entertaining ar fi, pare mai mult o partidă de leapșa, nicidecum o luptă adevărată. Același lucru poate fi spus și despre deznodământ: Cap + Bucky vs. Tony o să rămână pentru totdeauna unul dintre cele mai impresionante și sfâșietoare momente Marvel, doar că acea scrisoare de la sfârșit a șters cu buretele tot, absolut tot. În rest nu am ce să-i reproșez filmului: arată foarte bine, e dinamic și vibrant și extinde universul Marvel în moduri la care fanii au visat ani la rândul.

buc0410trlv0141027jpg-c7501f_765w

Să ne întoarcem la personaje. Spuneam mai devreme că mulți consideră Civil War ca fiind, de fapt, Avengers 2.5 și, în multe aspecte, au dreptate. Totuși, adăugarea lui Iron Man în poveste a fost o mișcare de geniu. Robert Downey Jr. e charismă pe două picioare, iar rolul lui Tony Stark parcă a fost creat special pentru el; i se potrivește mănușă. De fiecare dată când apare pe ecran, toată atenția e îndreptată spre el și nu e greu de înțeles de ce: e arogant, ușor înfumurat, sarcastic și glumeț, dar totuși își păstrează umanitatea și e foarte relatable. Despre Cap nu știu ce să spun fără să dau spoilere. Am fost de partea lui la începutul filmului, i-am înțeles motivațiile și de ce alege să facă unele lucruri, am vrut ca totul să iasă bine pentru el la sfârșit, dar apoi a urmat un moment atât de îngrozitor, de josnic încât a schimbat tabăra. Pentru mine, Căpitanul America a murit odată cu Civil War și îi va fi tare greu să mă recâștige de partea lui. Noile adiții ale universului Marvel au fost 50/50 pentru mine: l-am adorat pe Black Panther – atitudinea lui regală, costumul elaborat, stilul de luptă, dialogul – și l-am detestat pe Spider-Man (a doua mare problemă pe care am avut-o cu filmul) – nu și-a avut locul în poveste, s-a simțit că l-au îngrămădit în film în ultima clipă și a distrus de unul singur lupta de la aerport. Despre „vechii” Răzbunători, pe scurt: Black Widow joacă în continuare rolul agentului dublu și e a naibii de bună la asta; relația dintre Scarlet Witch și Vision este explorată mai în amănunt și e adorabil de stângace; Hawkeye e Hawkeye, cel care ține echipa unită; Falcon și War Machine sunt aghiotanții simpatici, mereu puși pe glume; Ant-Man fură spectacolul și demonstrează, încă o dată, că-și merită din plin locul în MCU.

captain-america-civil-war-iron-man

Civil War este al doilea cel mai bun film Marvel de anul acesta (aveți trei încercări să ghiciți care este preferatul meu), un start în forță pentru Phase Three, un film care devine tot mai bun cu fiecare vizionare. Recomand!

captain_america_civil_war_5k_hd-wide

Captain America: Război Civil este disponibil în format Blu-Ray și DVD, distribuit de ProVideo.

2 gânduri despre „RĂZBUNĂTOR VS. RĂZBUNĂTOR – recenzie DVD CAPTAIN AMERICA: RĂZBOI CIVIL