TOTUL PÂNĂ LA PISICĂ – recenzie DVD KEANU

keanu

TITLU ORIGINAL: Keanu

REGIZOR: Peter Atencio

DISTRIBUȚIE: Jordan Peele, Keegan-Michael Key, Tiffany Haddish, Method Man, Darrell Britt-Gibson, Jason Mitchell, Jamar Malachi Neighbors, Luis Guzmán, Will Forte, Nia Long

STUDIO: Warner Bros.

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: ProVideo

DESCRIERE: Smoke și Oil Dresden (Jordan Peele și Keegan-Michael Key) sunt doi asasini care se duc într-o clădire unde se procesează drogurile aparținând unui cartel mexican și îi omoară pe toti cei de acolo, inclusiv pe șeful King Diaz. Cei doi iau pisica lui Diaz, însă aceasta scapă din mâinile lor atunci când ei sunt distrași pentru puțin timp de poliție. Între timp, Rell (Peele), care tocmai a fost părăsit de iubită, se trezește cu pisicul la ușa lui și imediat se atașează de el, numindu-l Keanu.

RECENZIE:

Trebuie să recunoaștem că rar mai găsim o comedie care să fie și originală, și amuzantă. Mizând pe un plan sigur care să le aducă profiturile așteptate, studiourile par să nu mai fie chiar atât de dispuse să investească în comedii nebune, care să uimiească prin scenariile exagerate și interpretări impecabile, ci sunt mai degrabă hotărâte să repete aceleași clișee la nesfârșit. Keanu, primul film al dou-ului Key & Peele, mi s-a părut o gură de aer proaspăt în acest mediu aproape anost al comediilor din ultimii ani, un film exploziv, cu un umor debordand și cel mai adorabil pisoi din câți am văzut în viața mea.

mv5bmjm5nzc1ndu1nf5bml5banbnxkftztgwnzuwodk0ode-_v1_sx1190_cr001190999_al_

Singurul supraviețuitor (bine, în afară de cei doi atacatori) al unui măcel petrecut într-o biserică e un motănel de câteva săptămâni, care se strecoară afară din lăcașul de cult și ajunge în fața casei lui Rell, un bărbat care tocmai a fost părăsit de iubită și se află în pragul unei crize existențiale. Rell „adoptă” pisoiul, îi pune numele Keanu și, cu ajutorul lui, reușește să iasă din depresie. Totuși, într-o seară, o bandă de cartier îi devastează casa și îl răpesc pe Keanu. Rell și vărul său, Clarence, vor încerca să recupereze ghemotocul de blană și vor avea parte de aventura vieții lor.

mv5bmtu5mzaynda1nl5bml5banbnxkftztgwoty4njc2ode-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Key și Peele au devenit faimoși prin intermediul unor sketch-uri postate pe pagina de YouTube a celor de la Comedy Central, clipuri care au acumulat milioane de vizionări și au devenit, astfel, virale. Nu le-am urmărit, așa că nu am știut la ce să mă aștept de la Keanu dpdv al umorului, dar acum, după ce am văzut filmul, sunt hotărât să le dau o șansă. Keanu nu doar că e o comedie foarte bună, care m-a făcut să râd în hohote cu toate că trebuia să lupt cu o răceală tare nasoală în același timp, dar a reușit să mă facă să mă atașez de personaje atât de mult încât să-mi doresc o continuare. Povestea filmului e originală și mereu surprinzătoare, are unele momente în care strălucește la propriu (cel mai memorabil moment cred că e acela când Clarence, personajul lui Key, transformă o gașcă de infractori în fani ai lui George Michael) și, poate cel mai important aspect, nu plictisește nicio clipă datorită câtorva secvențe de acțiune surprinzător de complexe și bine executate pentru un film care ar trebui să stârnească hohote de râs, nu să te țină în suspans. Umorul oscilează între a fi subtil și inteligent ori exagerat și on the nose, dar acest aspect nu deranjează și mi s-a părut că tocmai din cauza lui Keanu e un film atât de fermecător.

mv5bmty4mzk0ndk5ov5bml5banbnxkftztgwodu4njc2ode-_v1_sy1000_cr0015011000_al_

Actorii și interpretările lor sunt, însă, motivul pentru care mi-a plăcut atât de mult Keanu. Dacă ar fi vreodată ca echipa să se despartă, sunt sută la sută convins că cel mai mult va avea de câștigat Keegan-Michael Key. Nu spun că Jordan Peele nu a fost amuzant, doar că i-a lipsit charisma lui Key, atitudinea lui extravagantă, felul în care îi ieșeau glumele – cât se poate de natural. Pe Key l-am mai văzut și în alte filme, cum ar fi recentele Tomorrowland și Pitch Perfect 2, așa că putem spune că e deja bine cunoscut în industrie și pe bună dreptate: omul e un comediant înnăscut, știe cum să întrețină publicul și pare stăpânit de o energie contagioasă, care se transmite chiar și prin ecranul televizorului și te face să te simți mai bine. Pe lângă cei doi, Tiffany Haddish în rolul lui Hi-C și ceilalți neisprăviți din gașca lui Cheddar (yup, ăsta e numele unui personaj) ies în evidență și nu de puține ori fură spectacolul. Și, ca să nu uit, avem parte de un cameo MI-NU-NAT din partea unei actrițe cunoscute mai ales pentru seria de filme Scary Movie, cameo care e cireașa de pe tort.

mv5bmjm5mdexnjgynv5bml5banbnxkftztgwotc4njc2ode-_v1_sx1500_cr001500999_al_

Nu pot încheia recenzia până nu vorbesc puțin despre Keanu, pisoiul ireal de adorabil și de expresiv care m-a făcut să mă topesc de nenumărate ori cu privirea aia drăgălașă. Nu-mi prea plac pisicile, am spus-o și o repet, decât dacă sunt grumpy, însă nu am putut rezista farmecelor lui Keanu. E ghemotocul zgomotos de blană perfect (sau ar trebui să spun „purrrfect”?) și pot înțelege de ce toate personajele se dau în vânt după el și nu se dau în lături de la nimic pentru a-l cocoloși; am mai auzit de războaie stârnite de o femeie, dar de o pisicuță… e ceva nou!

mv5bmji3njqymdiwnl5bml5banbnxkftztgwmzy4njc2ode-_v1_sx1777_cr001777744_al_

Dacă sunteți în căutarea unei comedii care să vă surprindă, să vă facă să râdeți până vă doare stomacul și vă dau lacrimile și, vorbesc foarte serios, să vă topiți din cauza drăgălășeniei unei mâțe, Keanu e filmul perfect pentru voi. Are tot ce-i trebuie unei comedii reușite, dar și ceva în plus.

KEANU este disponibil în format Blu-Ray și DVD, distribuit de ProVideo.

RATING

Lasă un răspuns

