WORST. HEROES. EVER – recenzie BRIGADA SINUCIGAȘILOR

suicide-squad

TITLU ORIGINAL: Suicide Squad

REGIZOR: David Ayer

DISTRIBUȚIE: Margot Robbie, Jared Leto, Viola Davis, Will Smith, Jay Hernandez, Jai Courtney, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karen Fukuhara, Joel KinnamanCara Delevigne, Adam Beach

STUDIO: Warner Bros.

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: Freeman Entertainment

DESCRIERE: Sunt celebri pentru faptele lor rele și pentru anarhia pe care o provoacă oriunde ar ajunge, dar guvernul Statelor Unite a reușit să-i prindă și să-i vâre după gratii. Pentru a-și micșora pedeapsa, nelegiuiții acceptă sinucigașe misiuni sub acoperire, conștienți că eșecul înseamnă moartea. După ce și-au folosit puterile și inteligența pentru rău, Joker-ul, Harley Quinn, Deadshot și colegii lor vor lupta de data aceasta de partea binelui.

RECENZIE:

Dacă 2016 m-a învățat ceva, acel ceva este că nu te prea poți baza pe criticii de film când vine vorba de blockbustere. Batman v Superman, X-Men: Apocalypse, Warcraft? Nu or fi ele demne de Oscarul pentru cel mai bun film, dar în niciun caz nu sunt mai proaste decât, să zicem, Sharknado (nu, nu l-am văzut, dar din trailer nu pare în niciun caz un film care să merite 82% pe Rotten Tomatoes). Când recenziile pentru Brigada sinucigașilor au început să apară, internetul parcă a luat-o razna, dar eu am rămas calm, știind că va fi aceeași poveste de la sfârșitul lunii martie (pe scurt, Batman v Superman, cel mai așteptat film al anului pentru mine, a fost desființat de critici, dar mie mi-a plăcut la nebunie – l-am văzut de 4 ori până acum și nu plănuiesc să mă opresc prea curând). Mai e cazul să spun că am adorat acest team-up movie doar cu villains? Nu? Mă gândeam eu.

Screen_Shot_2016-04-10_at_11.25.38_PM

Scurt avertisment: următoarele rânduri conțin spoilere despre deznodământul filmului Batman v Superman: Zorii dreptății. Dacă nu l-ați văzut încă și plănuiți să faceți un maraton DC înainte de Brigada sinucigașilor, cred că ar fi bine să săriți peste introducere 😀

Cu Superman mort (oare?), agențiile guvernamentale din întreaga lume încep să-și pună întrebarea ce s-ar întâmpla dacă următorul super-om nu se va dovedi la fel de prietenos. Cine îi va proteja de amențințarea unui metahuman (persoană înzestrată cu abilități speciale)? Aici intervine Amanda Waller, șefa ARGUS, și al ei plan de a asambla o echipă formată din cei mai buni… răufăcători. Deadshot, Harley Quinn, El Diablo, Captain Boomerang, Killer Croc, Enchantress și Slipknot sunt aleși pentru a alcătui Task Force X și a lupta împotriva oricărei amenințări supranaturale s-ar putea ivi la orizont. Iar aceasta nu se lasă prea mult așteptată. Oh, și Joker apare ocazional în film, no biggie.

suicide-squad-ew

La începutul lui ianuarie a apărut primul trailer „oficial” pentru Brigadă și am fost surprins să descopăr cât de plin de viață și amuzant pare filmul, după ce teaser-ul de la Comic-Con-ul din 2015 ne-a promis ceva mult mai dark și mai serios, în ton cu restul peliculelor din DC Extended Universe (sau DCEU). Am așteptat cu sufletul la gură începutul lui august și, după încă un trailer uimitor, o grămadă de postere fabuloase și spoturi incredibile, a sosit momentul adevărului. Aseară am văzut Brigada sinucigașilor și, cu toate că acțiunea mi s-a părut puțin cam prea grăbită (nu mi-a venit să cred cât de repede s-a ajuns la confruntarea finală), am părăsit sala de cinematograf mai mult decât mulțumit. Da, povestea e destul de simpluță și generică, iar antagoniștii (the EVIL, not the BAD guys) au motivații slabe și nu sunt suficient dezvoltați ori interesanți, dar toate aceste mici nemulțumiri sunt șterse cu buretele de personaje. Oh, personajele! Să spun că sunt geniale le-ar face un deserviciu! O să le iau pe rând, în ordinea în care m-au fermecat:

469855100065510plrs

Prima pe listă, fără doar și poate, e Harley Quinn, interpretată de minunata Margot Robbie. De fiecare dată când apărea în cadru, Harley fura lumina reflectoarelor printr-o glumă, o reacție nepotrivită ori o acțiune cu urmări comice. A fost incredibilă! Mi-a plăcut la nebunie cât de sărită de pe fix, dar în aceeași timp remarcabil de inteligentă, a fost această versiune a personajului; Robbie a reușit să transmită perfect nebunia lui Harley fără să piardă nicio secundă acea fărâmă de luciditate rămasă de pe vremea când era dr. Harleen Quinzel. Sunt cum nu se poate mai entuziasmat să o revăd în următoarele proiecte cinematografice DC și îmi țin pumnii strânși pentru acel film cu Harley Quinn în rolul principal (să nu fie doar un zvon, să nu fie doar un zvon).

Screen_Shot_2016-04-10_at_10.06.59_PM

Nu putem vorbi despre Harley Quinn fără să-l aducem în discuție pe „creatorul” ei, Joker, nu-i așa? Mărturisesc că mai bine de jumătate dintre motivele pentru care voiam să văd Brigada sinucigașilor aveau o mai mare sau mai mică legătură cu personajul lui Jared Leto și am fost puțin dezamăgit când am auzit că multe dintre scenele lui au căzut la montaj. Totuși, chiar și cu puținul timp pe care-l are la dispoziție, Joker-ul lui Leto reușește să impresioneze: e creepy, imprevizibil, hipnotic. Sper din tot sufletul să-și facă apariția în următorul film Batman (scris și regizat de Batfleck însuși *HYPE*); sunt foarte curios să văd cum o să intracționeze aceste noi versiuni ale celor două personaje legendare.

joker

De Viola Davis nu m-am îndoit nici măcar o secundă că o să facă o treabă a naibii de bună și nu m-am înșelat, pentru că a reușit să aducă la viață o Amanda Waller perfectă, versiunea definitivă a acestui personaj. Rece, nemiloasă, calculată, greu de impresionat și o persoană pe care n-ai vrea să o ai drept inamic. Loved her to bits!

Advance-Ticket-Promos-Amanda-Waller-suicide-squad-39774460-500-281

Will smith îl interpretează pe Deadshot and boy, he is on fire! Una dintre cele mai mari temeri ale mele vizavi Brigada sinucigașilor a fost că Will Smith va spune „we’re the bad guys” la fiecare câteva secunde (așa a reieșit din trailere și celelalte spoturi) și că asta mă va scoate din sărite. Ei bine… o zice o singură dată (YEEEY!!!). Deadshot e coloana vertebrală a echipei, cel care-i ține laolaltă chiar și în cele mai urâte momente. Mai mult decât atât, tot el e și personajul despre care aflăm cele mai multe lucruri, îi înțelegem motivațiile și, oricât de multe lucruri nasoale ar fi făcut în trecut, e imposibil să nu-l simpatizezi măcar.

deadshot-batman-will-have-an-epic-fight-scene-in-suicide-squad-says-will-smith-will-938317

De departe cea mai mare surpriză, cel puțin pentru mine, a fost El Diablo. Personajul cu cel mai tragic trecut dintre toți cei din Task Force X, acesta refuză să-și folosească puterile incredibile de teamă că nu va putea controla „darul” ce i-a fost înmânat la naștere de către Diavol. Mi-e imposibil să vorbesc mai mult despre el, pentru că asta ar însemna să dau niște spoilere destul de mari, și nu vreau să vă stric surpriza. Dar vă spun de pe-acum să vă pregătiți pentru ceva tare mișto de la Diablo.

Screen_Shot_2016-04-10_at_10.01.00_PM

Killer Croc (interpretat de Adewale Akinnuoye-Agbaje – încearcă să spui asta de 3 ori repede) a fost… înfiorător. Ceea ce e bine. Mă bucur nespus că nu s-a folosit CGI pentru el și că a fost în totalitate un efect practic, deși trebuie să fi fost un chin pentru actor (nu, n-o să-i repet numele) să stea 4-5 ore pe zi în cabina de machiaj doar pentru a intra, la proprpiu, în pielea Crocodilului. Pe lângă faptul că arată de milioane și că-mi va bântui coșmarurile o bună bucată de vreme, Croc e și surprinzător de amuzant. Doar atât vă zic: stați cu ochii pe el când Brigada e în bar 😉

Screen_Shot_2016-04-10_at_10.07.48_PM

Despre celelate personaje o să vorbesc mai pe scurt. Captain Boomerang e un douchebag perfect. Lui Rick Flag i-a lipsit charisma, a fost oleacă prea înțepat (deși cred că asta a și fost intenția). Enchantress nu a avut mai nimic de făcut – păcat de ea, pentru că d.p.d.v vizual arată uimitor. Katana e degeaba. La fel și Slipknot.

ER9tzMm

Brigada sinucigașilor e un film incredibil de alert, care nu se ia în serios la fel de mult ca Batman v Superman, de exemplu, iar din această cauză e mult mai fun. Cu un echilibru perfect între momentele serioase și cele pline de umor, o distribuție genială și o coloană sonoră demențială, e alegerea perfectă pentru două ore departe de nebunia din lumea reală. La final o să rezum filmul folosind cuvintele incredibilei Harley Quinn: „What a ride!”.

K11GLmD

Brigada sinucigașilor rulează în cinematografele din România începând cu data de 05.08.2016.

RATING

4 gânduri despre „WORST. HEROES. EVER – recenzie BRIGADA SINUCIGAȘILOR

  1. Bună din nou! Nu ți-am citit recenzia înainte să văd filmul cu toți ochii din dotare (trei perechi în total), dar acum sunt la curent cu haosul ăsta care m-a lăsat mindblown. Am mers fără vreo așteptare pentru că voiam numai să mă relaxez la răcoare și să sufăr în tăcere după Jared Leto. În schimb, am avut parte de o coloană sonoră bestială (pe care am și fredonat-o alături de prietena mea), personaje colorate,acțiune și un plot surprinzător (pentru că nu-mi făcusem nicio temă înainte).
    Deși eu de obicei am alergie la personajele feminine, sunt de acord cu tine în privința lui Harley: a fost scrisă, jucată și păstrată la montaj cu măsură, cât să stârnească râsete, dar fără a devenit agasantă. Scenele dintre ea și acest nou Joker m-au lăsat afiș. Nefiind o fană a filmelor Batman, Leto a fost primul Joker pe care l-am văzut și mi s-a părut chiar fain, exceptând dinții ăia dubioși. Relația abuzivo-romantico-psihopată dintre cei doi sigur îmi va frământa mintea în următoarele zile.
    Cred că s-a pus cam multuț aceent pe povestea și personajul Deadshot, dar asta a ajutat publicul să empatizeze cu el și, de ce nu, cu restul membrilor Brigăzii; orice ființă umană are problemele ei și un trecut imperfect.
    Acum, referitor la antagoniști…cam slăbuț. Stau cam prost la capitolul credibilitate/groază/implicațiile acțiunilor lor asupra omenirii/suspans/motivația acțiunii lor. Nu spun că n-au fost jucați sau lucrați insuficient din punct de vedere vizual, ci că scenariul nu le-a permis prea multe.
    În afară de aspectul ăsta, scenariul mi s-a părut reușit, alert și surprinzător pe alocuri.
    Una peste alta, mi s-a părut un film nesperat de bun.

  2. Hello, hello! 😀 Bine te-am regăsit. Mă bucur nespus să aud că ți-a plăcut filmul; la cât de împărțite sunt părerile, te poți aștepta la orice. Halrey is love, Harley is life 😀 Sincer, nu mă așteptam ca Margot Robbie să joace așa bine, dar uite că a făcut-o și m-a făcut să aștept cu nerăbdare acel spin-off al ei (dacă e să ne luăm după zvonuri, apare în 2018 și o să fie despre Gotham City Sirens: Harley, Poison Ivy și Catwoman). Prietena cu care am fost la film – care nu e, în niciun caz, la fel de înnebunită după universurile DC/Marvel cum sunt eu – a zis că Harley e piesa de rezistență și că fără ea filmul ar fi fost meh. Doamne, am adorat interacțiunile dintre ea și Joker (fără să dăm spoilere, scena mea prefeată din film e cea în care Harley face un salt în… ceva), dar și cele câteva secunde cu Batman au fost de aur. Relația lor e dementă. Joker, se vede clar, o consideră mai mult un bun propietate personală și, câteodată, chiar nu-i pasă de ce urmează să i se întâmple (a se vedea rezultatul urmăririi cu Batmobile-ul). Cât despre dinții lui… se zvonește că, înainte să fie internat în Arkham, Batman l-a lovit atât de rău în gură încât a rămas fără ei și a trebuit să improvizeze :))) De acord că a fost puțin cam mult Deadshot în film, dar e liderul echipei în comics + e interpretat de Will Smith, așa că era de așteptat să aibă un rol ceva mai proeminent. Din nou, mă bucur nespus că ți-a plăcut filmul și aștept să mai schimbăm impresii (după Doctor Strange, poate?). O zi faină să ai!

  3. Filmul este ecelent!!! Imi plac foarte mult,mai ales nebunia lui Harley si ceea ce se intampla la final!Ca tot veni vorba de asta,am vazut trilerul de la BRIGADA SINUGIGASILOR 2.Cand am vazut ,credeam ca va fi mega-ultra fantastic,dar dupa ce l-am vizionat…mi-am dat seama ca era o ptostie foarte mare! Joker nu mai e acelasi,nici Harley…nici un actor nu mai e acelasi!!! Din cate am vazut,m-i se pare ca Batman [2018](vs.Joker) este mult mai interesant decat brigada2! Joker e acelasi ca la brigada….e foarte tare!!!

    P.s. sper ca in film sa joace si Harley( M.Robbie)!

    • Cu siguranță e un film foarte entertaining 😀 Harley a fost și preferata mea, urmată îndeaproape de Joker (chit că nu a apărut chiar atât de mult). Suicide Squad 2 e programat pentru 2020, din câte știu, deci trailerul pe care l-ai văzut e mai mult ca sigur fan made – singurele trailere apărute pentru viitoarele filme DC sunt cele 2 Wonder Woman și montajul Justice League de la Comic Con. Margot o să apară cu siguranță în SS2, pe lângă propriul său film spin off cu și despre Harley Quinn (yay!!!), dar despre Jared Leto au început să apară zvonuri cum că nu se va întoarce în rolul lui Mister J 😦

Lasă un răspuns

