BUN VENIT ÎN JUNGLA URBANĂ! – recenzie DVD ZOOTROPOLIS

zootopia

TITLU ORIGINAL: Zootopia

REGIZORI: Byron Howard, Rich Moore, Jared Bush

DISTRIBUȚIE: Ginnifer Goodwin, Jason Bateman, Idris Elba, Jenny Slate, Nate Torrence, Bonnie Hunt, Don Lake, Tommy Chong, J.K. Simmons, Octavia Spencer, Alan Tudyk, Shakira

STUDIO: Disney Animation

ADUS ÎN ROMÂNIA DE: ProVideo

DESCRIERE: În orașul Zootropolis, o vulpe cu gura mare trebuie să fugă când i se înscenează o crimă. Polițistul cel mai bun din Zootropolis, un iepure neprihănit, este pe urma vulpii, dar când amândoi devin țintele unei conspirații, sunt obligați să lucreze împreună și descoperă că și dușmanii naturali pot deveni cei mai buni prieteni.

Ador animațiile. Deși (prea) multă lume le consideră… copilăroase și strict destinate publicului mic, eu nu sunt de acord și de fiecare dată când la cinema rulează un film de animație pe care vreau neapărat să-l văd mă enervez. De ce? Păăăi, fiind doar pentru copii, acestea rulează exclusiv sâmbăta și duminica și, probabil cel mai nașpa aspect, sunt dublate! Poate asta e situația doar la noi, în Sibiu, dar cert e că trebuie să aștept mai bine de trei luni ca să pot vedea și eu, în condiții decente, un film pe care îl așteptam cu nerăbdare. Așa s-a întâmplat și cu Zootropolis, din păcate.

zootopia-title

Le mulțumesc din suflet celor de la ProVideo pentru exemplarul oferit spre recenzie! Dacă nu ați văzut până acum filmul, vă sfătuiesc să o faceți. Merită din plin.

zootopia-movie-trailer-poster-2016-disney

Judy Hopps este un iepuraș cât se poate de ambițios, care visează un singur lucru: să devină polițist în marele oraș Zootropolis. Mânată de această dorință bizară – nu a mai existat un polițist iepure, cred că din motive evidente –, Judy reușește să termine Academia de Poliție ca șefă de promoție și ajunge în rândurile ZPD. Doar că viața în Zootropolis nu e chiar atât de roz pe cât și-a imaginat, iar dezamăgirea pune stăpânire pe ea atunci când primește „minunata” sarcină de a împărți amenzi în parcări. Totuși, într-o zi, aceasta îl întâlnește pe Nick Wilde, un vulpoi șiret care-și face veacul prin modalități nu tocmai convenționale și pare că viața ei plictisitoare va deveni ceva mai interesantă. Când mai multe animale de pradă sunt declarate dispărute, iar poliția e depășită de situație, Judy se încăpățânează să rezolve cazul. Iar unul dintre martorii cheie pare să fie chiar Nick…

zootopia-3

Mărturisesc că trailerele nu m-au impresionat cine știe ce și, de fiecare dată când auzeam că filmul a mai depășit un record d.p.d.v al încasărilor, mă întrebam cum de a reușit una ca asta. Acum, după ce am văzut filmul de două ori, nu pot să spun decât că merită din plin miliardul acela de dolari la nivel mondial. Zootropolis, fără doar și poate, e cel mai bun film de animație de la How To Train Your Dragon 2 încoace și depășește cu brio animații recente și populare, precum Frozen, Minions sau Big Hero 6, la toate capitolele: animația e superbă, personajele sunt extrem de charismatice și reușesc să se facă remarcate chiar dacă nu au la dispoziție decât câteva minute de screentime, orașul în sine e uimitor de bine realizat și detaliat, povestea e cât se poate de interesantă și nu te lasă să te plictisești nicio secundă, nu se exagerează cu glumele, dar nici nu se ia foarte mult în serios, iar melodia Shakirei de pe coloana sonoră e catchy, catchy, catchy.

zootopia

Judy Hopps e diferită de restul iepurilor din orășelul unde locuiește pentru că, vai de mine, are aspirații înalte și nu se mulțumește doar cu puțin, așa cum o sfătuiesc părinții ei. Judy e inteligentă și ambițioasă, o adevărată visătoare care vrea să facă din lume un loc mai bun și crede că poate reuși asta doar prin înrolarea în cadrul Poliției. Dar există o mică-mare problemă: nu s-a mai auzit ca un iepure să devină polițist, iar majoritatea cunoscuților ei nu privesc visul lui Judy cu ochi buni. Perseverența, însă, o va ajuta să ajungă acolo unde-și dorește și să termine Academia de Poliție pe primul loc, ceea ce înseamnă că are asigurat un loc în cadrul Poliției din Zootropolis. Totuși, odată ajunsă în oraș, Judy se confruntă cu prejudecăți peste prejudecăți și nimeni nu pare să o ia în serios doar pentru că este un iepure. Nu știu sigur dacă a fost intenționat sau nu (deși tind să cred că da), însă problemele pe care Judy trebuie să le depășească mi s-au părut dubios de similare cu cele pe care minoritățile, și în special femeile, le au de înfruntat în viața reală, atunci când își caută un loc de muncă, sunt nou-veniții la un job sau altele. Nick Wilde e genial. Punct. Deși nu-mi prea place de Jason Bateman, de această dată m-a fermecat. Personajul său pare, la prima vedere, un simplu bad boy, însă sub toate straturile acelea de blană roșcată se ascunde un suflet minunat, dar care a fost profund marcat de o experiență din copilărie și care a pierdut orice urmă de încredere în celealte persoane. Relația ce se dezvoltă între Judy și Nick, iepure și vulpe, e de-a dreptul minunată, la câțiva pași de Toothless și Hiccup, și nu vreau nici în ruptul capului să intru în detaliu aici și acum, pentru că îmi doresc să descoperiți ce și cum voi singuri 😀

Personajele secundare sunt un deliciu. Clawhauser, deși o reprezentare clară a stereotipului polițistului care adoră gogoșile, e adorabil, expresiv și foarte, foarte amuzant. Replicile, mimica feței și expresiile sale  sunt, probabil, cele mai amuzante din tot filmul și nu te poți abține să nu-l iubești pe acest ghepard obez, fan înfocat al cântăreței Gazelle (ironia sorții, huh?). Bogo, șeful Poliției, e un antierou (?) ideal. Au existat momente când era înfiorător de-a dreptul sau când îmi doream să pățească ceva oribil din cauza nedreptăților comise, dar și clipe în care parcă nu a mai fost dracul chiar atât de negru (am adorat când a făcut acea aluzie nu tocmai subtilă la Frozen; a fost perfectă).

1180w-600h_video-drawing-with-d23-clawhauser

Glume inteligente, care vor stârni hohote de râs din partea copiilor și adulților (sunt câteva care încep să-și arate adevărata față abia după o anumită vârstă), o poveste atent structurată și un caz misterios care te ține cu sufletul la gură de la început și până la sfârșit, animație genială, o metropolă uimitor de detaliată, care pare desprinsă din cele mai complexe romane SF, personaje adorabile și multe, multe altele. Recomand, recomand, recomand!

zootopia 3

Zootropolis este disponibil în format DVD din 05.07.2016, este distribuit de ProVideo.

2 gânduri despre „BUN VENIT ÎN JUNGLA URBANĂ! – recenzie DVD ZOOTROPOLIS