PREMIILE LIEBSTER

liebster

Salutări și bine v-am găsit. Acum ceva vreme (ceva mai multă vreme) am primit 2 nominalizări la Premiile Liebster din partea lui Anndrei și elenamiaa, cărora vreau să le mulțumesc pentru că s-au gândit la mine și să le cer mii de scuze pentru că am întârziat cu această postare.

Ei bine, acest tag funcționează după un set de reguli, pe care le puteți citi mai jos:

– mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat scriind link-ul către blogul său în postare;

– răspunde la toate întrebările primite;

– nominalizează 11 bloggeri;

– formulează 11 întrebări la care să răspundă cei nominalizați de tine;

– nu poți nominaliza persoana care te-a nominalizat pe tine;

– trimite-le nominalizaților un link la postarea în care i-ai numit, pentru a-i informa.

Să trecem la treabă!

Întrebările de la elenamiaa:

  1. Dacă ai avea de ales între cărti și filme, ce ai alege?

Nici nu am început bine, că deja am dat peste o întrebare de baraj. Cred că voi alege cărțile, doar pentru că filmele, de obicei, nu sunt mai lungi de 2-3 ore, iar o carte mă poate ține „captiv” în lumea ei câteva zile bune.

  1. Ce melodie ai asculta la infinit?

This little gem:

  1. Despre ce ți-ar plăcea să scrii / Despre ce scrii?

Despre magie și creaturi supranaturale. Pentru mai multe detalii, vă invit pe pagina (cam inactivă, ce-i drept) de Facebook a cărții mele.

  1. Ce faci de obicei când nu citești?

Scriu recenzii, ascult muzică sau mă uit la filme/seriale.

  1. Câți prieteni ai corupt să citească?

Nu prea mulți, din păcate 😦

  1. Care este locul perfect pentru citit?

Patul, nici nu încape îndoială 😀

  1. Cum ai reacționa dacă te-ai trezi și ai realiza că viața ta a fost un vis?

Probabil aș intra în panică într-o clipită și m-aș calma la fel de repede.

  1. Ce înseamnă „bunătatea” pentru tine?

Cineva să-ți ofere ultima felie din pizza pe care o mănâncă 😀

  1. Ce ai alege între: zbor, telekinezie și citirea gândurilor? Și de ce?

Zborul. Cum fac naveta, de foarte multe ori am fost nevoit să aștept și 30-40 de minute după o mașină, iar dacă aș putea zbura nu ar mai trebui să-mi bat capul cu asta.

  1. Care este supereroul tău preferat ?

Nu le am cu benzile desenate, cu toate că adooor filmele cu supereroi , așa că o să-mi bazez alegerea strict pe versiunea cinematografică a eroului respectiv:)) Trilogia The Dark Knight e pur și simplu mind-blowing, cele mai bune filme ale genului după umila mea părere (scuze, Marvel!) așa că îl voi alege pe Batman. Plus că ador serialul Gotham (dacă nu l-ați văzut, ce mai așteptați?), iar trailerul pentru Batman v Superman: Dawn of justice arată de milioane. Nu e deja 2016?

  1. Ce părere ai despre postările mele random?

Postările random sunt mereu bine venite, mai alungă din „monotonie”, iar ale tale sunt foarte funny 😉

Întrebările de la Anndrei:

  1. Ce simți atunci când citești o carte în care te regăsești?

Ca și cum tocmai aș fi descoperit cel mai genial lucru din întregul univers.

  1. Dacă ar fi să ai puterea de a da viață fizică unui autor mort, care ar fi acesta?

George Orwell.

  1. Ce preferi, clasicii sau scriitorii contemporani? De ce?

În momentul de față, prefer scriitorii contemporani. Cred că pentru clasici ai nevoie de un anumit grad de răbdare, la care eu încă lucrez, pe când scriitorii contemporani au tendința de a spune lucrurilor pe nume. Cred că cel mai bun exemplu ar fi scrierile lui Tolkien: ador cărțile fantasy, dar abia am reușt să citesc Hobbitul, iar de Stăpânul inelelor nu m-am încumetat să mă apropii în ultimii 3 ani pentru că, deși mi se pare superb stilul lui, Tolkien intră mult prea mult în detaliu.

  1. Ce părere ai de cărțile interzise în anumite țări?

Cred că subiectul acesta este unul destul de sensibil, pentru că un lucru care nu mă deranjează pe mine, pe tine te-ar putea scoate din minți. Așa e și cu interzicerea unor cărți în anumite zone ale globului. Fiecare țară (sau ar trebui să spun religie?) are propriile legi și regului după care se guvernează și nu toate subiectele tolerate la noi, de exempl, ar fi întâmpinate cu același entuziasm într-o țară mai conservatoare. Deși unele exemple sunt de-a dreptul exagerate (cum ar fi interzicerea cărții Jurnalul unui adolescent timid în școlile din SUA).

  1. Consideri că limbajul vulgar, chiar și în exces, dintr-o operă este inadecvat?

Dacă nu este folosit strict pentru a șoca (așa cum am văzut că e la modă acum), nu am absolut nicio problemă cu el. Uite, de exemplu, nu am avut treabă cu abundența de cuvinte licențioase din Exorcizat, pentru că și-au avut rostul în poveste și au întărit procesul de degradare psihică prin care trece personajul principal. Dar sunt și unii autori care se folosesc de limbajul vulgar doar pentru a stârni controverse și, implicit, a vinde cât mai multe exemplare, cum ar fi scrierile Cristinei Nemerovschi.

  1. Consideri scriitura comercială drept „literatură”?

De ce nu? Sigur, există o grămadă cărți de duzină, scrise toate după aceleași vechi șabloane, și care nu fac decât să consume hârtie degeaba, dar nu e dracul chiar atât de negru 😉 În ultima vreme, am observat că tot mai multe cărți considerate „comerciale” sunt scrise cu din ce în ce mai puțină superficialitate și tratează subiecte de actualitate, într-o manieră respectuoasă.

  1. Ce așteptări ai avea de la editurile din România, date fiind publicațiile actuale (și tot mai dese)?

Așteptări foarte mari, mai ales că tot mai multe edituri au început să țină cont de cerințele publicului. Editura Trei, de exemplu, se mișcă foarte repede, unele cărți sunt publicate la intervale foarte scurte față de apariția lor în străinătate, și nu i-am văzut să renunțe (până acum) la nicio serie începută.

  1. Crezi că publicul românesc este conservator atunci când, într-un roman, se discută despre probleme religioase, diferențe rasiale, homosexualitate, bisexualitate – subiecte tabu? Crezi că este pregătit publicul român să citească despre așa ceva?

Ummm, nu prea știu ce să zic. Am văzut că un astfel de roman – Cimitirul, de Teleșpan – s-a bucurat de un succes răsunător, dar mai sunt și alte cărți despre care lumea nu vorbește cu atât de mare drag. Îmi place să cred că majoritatea cititorilor sunt oameni lipsiți de astfel de prejudecăți, dar nu poți fi sigur niciodată. Cred că mai avem puțin până să ajungem să acceptăm fără probleme astfel de subiecte.

  1. Care consideri a fi cel mai critic punct la un roman pentru ca acesta să nu ți se pară bun?

Gradul în care acesta reușește să mă plictisească.

  1. Care este autorul român care ți-a ajuns la suflet?

Nu am citit chiar atât de mulți autori români (știu, să-mi fie rușine), dar dintre cei „bifați” m-au impresionat în mod plăcut Simona Stoica și Radu Găvan. Vă recomand cu mare drag să le citiți cărțile, Provocarea, respectiv Exorcizat. Chiar merită!

  1. Din toate cărțile pe care le-ai citit, ce carte ai fi vrut s-o fi scris tu?

Fata dispărută sau Hoțul de cărți, nu mă pot hotărî.

Pentru că nu mă pot decide cui să-i pasez lista de întrebări, vă invit să o „furați” liniștiți, doar să-mi lăsați un mesaj dacă vă hotărâți să răspundeți la ele 😉

  1. Știu că e clișeic, dar care a fost cartea care v-a insuflat dragostea pentru lectură?
  2. Dacă ați putea să petreceți o zi într-un univer ficțional, care ar fi acela (nu trebuie să vă limitați doar la cărți; filmele și serialele sunt mai mult decât acceptate)?
  3. Ce autor v-a „intrat pe sub piele” și ați fi dispuși să-i citiți orice operă, indiferent de genul în care se încadrează?
  4. Cum treceți peste perioadele de reading slump?
  5. Genul preferat de cărți?
  6. Ce părere aveți despre literatura contemporană de la noi din țară?
  7. Filmul/serialul preferat?
  8. Obișnuiți să faceți maratoane de lectură?
  9. The Hunger Games o să ajungă la final anul acesta, odată cu lansarea părții a doua din Mockingjay, dar studiourile vor să scoată alte filme din același univers, prequel-uri și spin-off-uri. Vă încântă această idee, sau o considerați doar o încercare de a stoarce cât mai mulți bani de la fani?
  10. Ce v-a determinat să puneți bazele unui blog?
  11. Pentru voi, care sunt diferențele dintre o recenzie reușită și una mai puțin reușită (chiar proastă)?

Știu că e o postare cam lungă, așa că vă mulțumesc pentru că ați avut răbdarea să ajungeți până aici. Pe data viitoare! 😀

4 gânduri despre „PREMIILE LIEBSTER

  1. Cu plăcere și n-a fost grabă! 🙂 Te înțeleg la seria cu Tolkien, eu, na, mare înfocat am citit „Lord of the rings” și „The hobbit”, precum și „Copiii lui Hurin” și „Silmarillion”, și chiar mi-au plăcut. Bine, mi-au plăcut cărțile pentru descrieri, pentru filologia lui Tolkien, iar filmele m-au dat gata la capitolul acțiune, suspans și mister – ceea ce Tolkien nu reliefează întocmai. De fapt, susțin că prin cărțile sale Tolkien n-a vrut neapărat să creeze intrigi, pe cât a pus accent pe mitic, fantastic și pe descrieri.
    Încă n-am citit „Jurnalul unui adolescent timid”, dar abia aștept s-o fac. Am să preiau și eu întrebările tale și am să răspund când am timp, pentru că-s interesante.
    Zi faină și lecturi plăcute!

    • Frăția inelului am încercat să o citesc de 3 ori și de fiecare dată renunțam la ea înainte să ajungă în Moria. Poate că de vină e și faptul că, înainte să-mi cumpăr cărțile, am văzut fiecare film de vreo 3-4 ori și eram deja mult prea familiarizat cu acțiunea :)) Dar tot nu mă las și, într-o zi, o să le arăt eu cine-i șeful! Nu știu de ce, dar sunt convins că o să-ți placă foarte mult Jurnalul unui adolescent timid ^_^

Lasă un răspuns

