NOU ÎN BIBLIOTECA MEA #1 (IULIE 2015)

Salutare! Cum a trecut mai bine de un an de când am început să scriu pe blog, mi-am zis că ar fi cazul să mai diluez  puțin din „monotonia” recenziilor cu ceva nou. Și, cum îmi plac foarte mult postările și clipurile de gen book haul, m-am gândit că ar fi perfect să încep și eu o astfel de rubrică, mai ales că luna trecută am „adunat” 16 cărți și 3 filme pe care vreau să vi le arăt și vouă.

De la Radu Găvan am primit, prin intermediul bookblog, romanul său de debut, Exorcizat. O carte cu un protagonist extrem de bine construit și în care fiecare dintre noi se poate regăsi măcar puțin, Exorcizat a fost prima surpriză plăcută pe luna aceasta, pentru că nu mă așteptam să-mi placă atât de mult. Recenzia o găsiți aici.

2015-08-02 14.07.44Sponsorizarea lunii din partea librăriei online Libris a fost prequelul trilogiei Stăpânul inelelor, Hobbitul, de J.R.R. Tolkien. Chiar am fost curios să citesc povestea lui Bilbo Baggins, nu am fost dezamăgit de carte, dar parcă filmele mi-au plăcut puțin mai mult (chiar dacă am avut unele probleme și cu ele). Recenzia, aici.

2015-08-02 14.08.09

Din partea Editurii Trei am primit, ca sponsorizare, 3 romane foarte bune. Primul este Jurnalul unui adolescent timid, de Stephen Chbosky, pe care am pus ochii de multă vreme, dar abia acum am ajuns să-l și citesc. Filmul The perks of being a wallflower este unul dintre preferatele mele din toate timpurile, iar cartea mi s-a părut chiar mai bună (adică excelentă 😀 ). Recenzia o să apară săptămâna aceasta.

2015-08-02 14.08.30

Cel de-al doilea roman primit de la Trei este Războiul Z, de Max Brooks. Rox mi l-a recomandat de câteva luni bune, doar că nu eram chiar atât de entuziasmat să îl citesc. Am văzut filmul World War Z de cum a apărut on-line, mi-a plăcut destul de mult, dar a fost doar o altă poveste despre lupta omenirii cu hoardele de zombalăi. Cartea, pe de altă parte, a fost mind-blowing! O recomand cu mare drag. Recenzia o să apară săptămâna aceasta. P.S: coperta e genială 😀

2015-08-02 14.08.51

Ultima carte primită ca sponsorizare luna aceasta este Locuri întunecate, de Gillian Flynn. Fata dispărută mi s-a părut unul dintre cele mai geniale romane din câte am citit și îi datorez mulțumiri autoarei pentru că m-a făcut să ador genul thriller. Locuri întunecate ne prezintă o poveste total diferită față de cea din Fata dispărută, dar la fel de sucită, pline de tot felul de răsturnări de situașie și incredibil de captivantă. Recomand. Recenzia, aici.

2015-08-02 14.09.14De pe Libris mi-am cumpărat al treilea volum al antologiei The year’s best of fantasy and horror. Nu am apucat să o citesc, dar coperta îmi place foarte mult și a costat doar 7 lei (!!!). Cine poate refuza o asemenea ofertă?

2015-08-02 14.09.37Peste următoarea carte am dat din întâmplare în timp ce căutam cu totul altceva: God hates us all, scrisă de Hank Moody, personajul principal al serialului Californication. Nu mi-a venit să cred că există cu adevărat și în afara lumii serialului, așa că nu am stat pe gânduri și am comandat-o, în ciuda prețului destul de mare. Cum am adorat Californication, mi-am zis că merită să am așa o „piesă de colecție” în bibliotecă.

2015-08-02 14.10.07Următoarele 4 cărți le-am primit de la bookblog pentru recenzat, dar, cum te poți baza oricând pe poștă să nu o dea în bară, mi-au ajuns cu o întârziere de 3 săptămâni. Voi posta recenziile imediat după ce vor apărea pe site 😀 Prima carte este Jurnalul complet adevărat al unui indian cu jumătate de normă (cam lung titlul, știu), de Sherman Alexie și ilustrat de Ellen Forney. Habar nu aveam la ce să mă aștept de la cartea asta; a fost o lectură foarte distractivă și ușoară. Despre aspect nu mai are rost să vorbim, doar e apărută la Art 😉

2015-08-02 14.10.34Următoarea carte de la bookblog este autobiografia lui Bear Grylls: Noroi, transpirație și lacrimi. Cu toții cred că am văzut măcar o secvență din populara lui emisiune, difuzată și la noi pe Discovery, Tehnici esențiale de supraviețuire (sau, dacă nu vă sună cunoscut numele emisiunii, cu siguranță ați dat, măca o dată, peste un meme cu el). Nu o să intru în detaliu acum, urmează să-i fac recenzia, dar cartea mi-a plăcut și am citit-o desul de repede.

2015-08-02 14.10.58Nu am putut rezista descrierii romanului Tristeți de lămâie, de Julian Barnes. De fiecare dată când văd, în sinospis, că acțiunea unei cărți se învârte în jurul unui scriitor (fie el la început de drum sau unul deja consacrat), are loc o reacție înăuntrul meu și îmi doresc neapărat să o citesc. Iar coperta este foarte drăguță, chiar dacă formatul mă cam scoate din minți.

2015-08-02 14.11.21

Cea din urmă carte primită de la bookblog este Hoțul cuantic, de Hannu Rajaniemi. Simona mi-a spus că e genială și am zis să-i dau o șansă, cu toate că nu sunt obișnuit cu S.F.-ul hard. Am citit câteva paragrafe din carte și pot spune că deja mi-a captat interesul. Abia aștept să ajung la ea!

2015-08-02 14.11.43De la Carrefour mi-am luat O lume dispărută, de Sir Arthur Conan Doyle. Mi-a plăcut foarte mult coperta și, cum am găsit-o la scurt timp după ce am văzut Jurassic World (încă sufăr de „febra dinozaurilor”), nu am stat pe gânduri și am adăugat-o în coș. Unde mai pui că a costat doar 12 lei și e cartonată.

2015-08-02 14.12.06Luna trecută, editura Nemira a sărbătorit 24 de ani de la înființare (La mulți ani!!!) și ne-a oferit reduceri de 50% pentru toate titlurile publicate de ei. Bineînțeles că nu am rezistat și mi-am comandat câteva cărți pe care am pus ochii de ceva vreme. Primul titlu achiziționat de pe nemira.ro, Ultima dorință (volumul 1 din seria Witcher), de Andrej Sapkowski, este una dintre cărțile pe care abia aștept să le citesc. Totul, de la descriere și până la copertă, parcă urlă „CITEȘTE-MĂ CÂT MAI REPEDE!”.

2015-08-02 14.12.39

După ce am fost la Ant-Man, furnicile mi-au devenit ceva mai dragi (până atunci nu suportam să le văd, dar acum îmi sunt, oarecum, simpatice), așa că nu e de mirare că următoarele 2 cărți mi-au făcut cu ochiul. Furnicile și Ziua furnicilor, primele volume din trilogia Furnicilor, scrise de Bernard Werber, au niște coperți atât de mișto încât îmi vine să mă holbez la ele cât e ziua de lungă.

2015-08-02 14.13.04Cireașa de pe tort din acest book haul este, fără îndoială, Lumea de gheață și foc a celebrului George R.R. Martin. Încă de când a apărut am tot vrut să o cumpăr, dar de fiecare dată renunțam din cauza prețului care, pe atunci, mi se părea destul de exagerat. Acum, după ce am văzut produsul final în toată splendoarea sa, înțeleg de ce costă cât costă: peste 360 de pagini color, cu zeci de ilustrații fabuloase și o tonă de text „proaspăt”, unde mai pui că e și ediție cartonată, de dimensiuni astronomice. O adevărată bijuterie, ce mai.

2015-08-02 14.13.36Așa arată la interior:

2015-08-02 14.14.16Și, pentru că biblioteca mea nu ar fi completă fără colecția de filme, am zis să vă arăt și ce DVD-uri mi-au atras atenția luna aceasta. Primul este Oblivion, un S.F. cu Tom Cruise în rolul principal. Încă nu am văzut filmul, nici nu m-am interesat de nota sa de pe IMdB și nu am căutat recenzii pe YouTube, pentru ca atunci când o să-i dau play să nu fiu influențat de nimic și să-mi fac o părere cât mai… neîntinată despre el.

2015-08-02 14.14.42Al doilea film de luna aceasta este Savages, pe care l-am văzut la scurt timp după ce am terminat serialul Gossip girl și am fost curios cum se descurcă Blake Lively în alt rol decât cel al Serenei. Țin minte că mi-a plăcut destul de mult; sunt curios dacă la a doua vizionare o să mi se pară altfel.

2015-08-02 14.15.00Cel din urmă film, dar și cel mai bun din această listă, este Dallas Buyers Club. Cred că e suficient să spun că Matthew McConaughey și Jared Leto joacă de milioane (aș fi vrut să spun că nu au luat acele premii Oscar degeaba, dar mi se pare că acestea și-au cam pierdut din valoare în ultima vreme). Un must see pentru orice cinefil!

2015-08-02 14.15.21Pentru final, o poză de grup.

2015-08-02 14.17.40Ne vedem luna viitoare 😀

9 gânduri despre „NOU ÎN BIBLIOTECA MEA #1 (IULIE 2015)

  1. Super cărți, să le citești cu plăcere. Și eu am citit toată seria lui Tolkien, de la Silmarillion până la „Întoarcerea regelui”. 🙂 Și, de asemenea, parcă filmele au fost mai bunuțe, mai pline de acțiune. Tolkien pune mai mult accent pe fantasy, pe atmosferă, legendă, mitic. Cu tot talentul lui, nu cred că ar fi reușit Sparks să reliefeze orice alt aspect mai bine decât acțiunea. Așteptăm recenzii! 😀

    • Mulțumesc 😀 Da, parcă filmele au fost mai alerte și mai pline de momente tensionate. Am încercat de 3 ori să citesc Frăția inelului, dar mereu am renunțat undeva pe la jumătate. Vin și recenziile, cât de curând 😀

Lasă un răspuns

