O ABUNDENȚĂ DE „MEH”

2652_e9b9722c

TITLU: De 19 ori Katherine

AUTOR: John Green

PUBLICAT DE: Editura Trei

DESCRIERE: K-5 spunea că băieţii sunt bădărani. K-10 voia doar o relaţie de prietenie. K-18 i-a dat papucii într-un e-mail. K-19 i-a frânt inima. Colin, un „fost copil-minune” pasionat de anagrame, pleacă împreună cu prietenul său Hassan într-o călătorie departe de casă pentru a-şi uita toate dezamăgirile în dragoste. Cu 10 000 de dolari în buzunar şi un mistreţ pe urmele sale, Colin vrea să demonstreze Teorema Fundamentală a Previzibilităţii Katherinelor care, speră el, va prezice viitorul tuturor relaţiilor. Iubirea, prietenia şi umorul sunt ingredientele picante ale acestui roman spumos, ingenios construit, despre cum te poţi reinventa.

RECENZIE:

După ce am privit cum povestea dintre Hazel și Augustus înflorește sub aceeași stea și am plecat în căutarea Alaskăi împreună cu Rotofeiul, Colonelul și ceilalți prieteni ai lor, am fost mai mult decât entuziasmat să citesc o nouă carte scrisă de John Green. Coperta arăta foarte bine, titlul promitea multe, iar scurta descriere de pe spate parcă asigura o lectură unică și captivantă.

Din păcate, am fost foarte dezamăgit de acest roman al scriitorului american. Poate că aveam așteptări mult prea mari, mai ales că Sub aceeași stea și Căutând-o pe Alaska mi s-au părut chiar foarte bune, aproape extraordinare, sau poate că nu am citit-o într-o perioadă prea bună, dar De 19 ori Katherine m-a plictisit în proporție de 70-80%.

Situația inedită a romanului a fost dată de trecutul amoros al lui Colin, fost „copil minune” pasionat de anagrame. Dacă nu era deja evident din titlu, Colin a avut 19 prietene și pe fiecare în parte o chema Katherine. Ciudat, știu, dar destul de ingenios. Astfel, după ce a fost părăsit pentru a 19-a oară de o fată pe nume Katherine, Colin și prietenul său cel mai bun (și singurul, de altfel), Hassan, decid să plece într-o călătorie pentru a-și limpezi mințile. Sudul Statelor Unite este locul ales de cei doi pentru o astfel de aventură și ajung în orașul Gutshot, unde sunt găzduiți de patroana unei firme ce produce fire pentru tampoane (nu mi-am putut abține un LOL la faza asta) și fiica ei, Lindsey care, în mod ciudat, e cuplată tot cu un Colin. De aici, cei trei tineri au parte de tot felul de pățănii, unele amuzante, altele nu, și în tot acest timp Colin lucrează la o teoremă care, speră el, va putea prezice viitorul unei relații încă de la început. Este ajutat să o perfecționeze de prietenii săi, dar rămâne să aflați dacă va reuși să o termine sau nu.

La fel ca și celelalte două cărți pe care le-am citit de la acest autor, De 19 ori Katherine este scrisă într-o manieră destul de simplă și pe înțelesul tuturor, dar nu am regăsit acele metafore frumoase sau elemente profunde din Sub aceeași stea sau Căutând-o pe Alaska, și nu știu exact ce să cred despre acest lucru. Pe de o parte îmi pac cărțile care nu abundă în figuri de stil, dar cele folosite de Green au farmecul lor. Acțiunea a fost oarecum banală, deși mi-au plăcut momentele în care ni se povesteau chestii din trecut și despre Katherine (la plural).

Și, totuși, ceva nu s-a conectat la mine. Am parcurs cu greu paginile cărții, formulele și graficele omniprezente îmi aduceau aminte de ororile de la orele de mate din liceu, iar notele de subsol, de cele mai multe ori, mi s-au părut enervante. A fost una, nu mai știu sigur dacă ăstea sunt cuvintele, de genul: „și din nou și din nou și din nou și din nou…” și tot așa pe 3 rânduri. Unele note erau interesante, dar majoritatea parcă ar fi mers mai bine dacă erau introduse direct în text și să nu fiu nevoit să mă chiorăsc pentru a afla ce a făcut Colin la nu știu ce vârstă sau ceva asemănător.

Nici personajele nu mi-au părut deosebite în vreun fel. Colin mi-a adus foarte mult aminte de Miles, iar Hassan de Chip din Căutând-o pe Alaska.

Am vrut, chiar mi-am dorit să-mi placă această carte, dar cu fiecare pagină pe care o întorceam nu găseam mai nimic care să mă facă să o ador, de multe ori chiar am avut intenția să renunț la a o mai citi. Puțin spus dezamăgitoare, De 19 ori Katherine primește un 6,5/10, asta pentru că a avut unele momente cât de cât amuzante. Îmi pare rău, John, de data asta ai cam dat-o în bară pentru mine.

Un gând despre „O ABUNDENȚĂ DE „MEH”

  1. Pingback: ACELEAȘI MĂRII, CU ALTE PĂLĂRII | răzvan's bookshelf

Lasă un răspuns

